2015-02-28
22:35:47

Gothenburg horse show

Hej bloggen!  Hade en helt fantastisk kväll med mamma på horseshow igår. Började med shopping på eurohorse. Såå galet många hästsaker, jag älskar det. Blev en ny Klara bok och ett tjusigt dressyrspö. Ska provas på Bomben imorgon och 4 par snygga ridstrumpor. Sen fikade lite och gick in i Scandinavium. Såg på hoppningen. Jättebra och vilken stämmning det var. Sverige var grymma. När Henrik von Eckermann gjorde sin runda och slog topptiden lyfte nästan hela Scadinavium. Resultatet blev vinnst till italien och grymma Henrik blev tvåa. Douglas lindelöw fyra och Rolf-Göran Bengtsson sexa. En fin prisutdelning och ett härligt ärevarv. Vi gick lite till på mässan och köpte nya ridstövlar, såå snygga och proffsiga. Jag blev superglad. Tre paket hästgodis blev det också. Gissa vem som gick precis framför oss, Nellie Berntsson. Köpte sen pommes och glass som vi mumsade på och sen gick vi tillbaka till våra platser i arenan. En ny bana hade byggts som ryttarna höll på att gå. Såg både Peder, Lisen och Rolf-Göran. Trodde ientligen vi skulle gå men hoppningen var så spännande. Först gällde det att hoppa felfritt innom en begränsad tid. Jättesurt när dom var felfria men 0,20 sekunder försent. Efter det byggde banan om till omhoppning. Här gällde det att rida snabbast med minst fel. Det blev riktigt snäva svängar. Rolf-Göran blev fyra, Helena sexa och Henrik sjua. Ärevarvet var fyllt av glädje och massor av power. Fångade allt på film. Märks vilka hästar det är dom rider.Så duktiga men sådan kraft. En häst bestämmde sig för att backa in på arenan och många hade svårt att stå still i prisutdelningen eller hetsiga i ärovarvet. Jag hade inte klarat att rida sådana hästar. Efter det åkte vi hem och var hemma halv ett. Hade det verkligen fantastiskt. Jag och mamma siktar redan på nästa år.
Bilder på mina fina shoppingsaker kommer imorgon.

Kram




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: